loading...
کمپین هواداران اونسنس در ایران
Admin بازدید : 96 شنبه 05 مرداد 1392 نظرات (0)

تاریخچه (2) :

تاریخچه 2

با اين كه ممكن است اسم گروه يك ناپديد شدن ناگهاني را تداعي كند ، اما هدف موسيقي اونسنس ماندگاري است.

Fallen ، اولين كار رسميشان توسط Wind-Up Records و متعلق به اين گروه چهار نفره مستعد از ليتل راك ، آركانزاس يك كار با احساس و بسيار دل انگيز از لياقت غير قابل انكار است كه به وسيله صداي آسماني ايمي لي همراهي مي شود. " ما بي شك يك گروه راك هستيم " لي 20 ساله مي گويد " اما پيچيدگي اش اين است كه موسيقي گروه يك راك بي همتا ، دراماتيك و تاريك است ".
موسسان گروه لي و گيتاريست / آهنگ نويس بن مودي همديگر را در زمان نوجواني شان ديدند. " ما در يك كمپ مخصوص جوانان بوديم " مودي به ياد مي آورد " درطول اوقات فراغت ما كه در يك باشگاه ورزشي بوديم من متوجه شدم كه ايمي در حال زدن آهنگ" I'd Do Anything For Love " از Meat Loaf با پيانو است. پس من رفتم كه با او ملاقات كنم و او شروع كرد براي من خوندن . من واقعا تحت تاثير قرار گرفته بودم ، پس اون رو ترغيب كردم تا با هم يك گروه تشكيل دهيم " از اون روز به بعد ، اين همكاري و وابستگي موسيقيايي خيلي صادقانه حفظ شد. " ما ديد كاملا يكساني نسبت به اين كه به چه جنبه هايي از موسيقي عشق مي ورزيم داريم " مودي مي گويد " وقتي نوبت نوشتن متن آهنگ ها مي شود ، ما افكار يكديگر را كامل مي كنيم ".

اونسنس در اواخر دهه نود در ليتل راك شكل گرفت . همان طور كه مي شد پيش بيني كرد ، گروه به طور كامل شكل بسياري از گروه هاي ديگر كه در ايالت مركزي غرب فعاليت مي كردند را به خود نگرفت. " اين طور كه به نظر مياد اين معمولا يا دث-متال است يا واقعا ملايم ، موسيقي اي براي افراد با سن هاي بالاتر " لي مي گويد " من حتي يك گروه را هم در اين منطقه نمي شناسم كه خواننده زن داشته باشد "
 

گروه در حالي كه از طيف وسيعي از خواننده ها مانند Bjork ، Danny Elfman و Tori Amos تاثير گرفته بود ، شروع به منتشر كردن EP هايي از كارهاي خود كرد. حتي بدون عامل مهمي مثل اجراهاي زنده ، اونسنس براي خود اعتبار كسب كرد.
 

" بيشتر پيشرفتمان به خاطر پنهان بودنمان بود " مودي به ياد مي آورد " دومين آهنگي كه ما نوشتيم اين سرود هفت دقيقه اي مسخره گاث با نام Understanding بود ، و به دلايل نامشخصي ، راك-استيشن منطقه تصميم گرفت اون رو زياد پخش كنه . ما توي شهر معروف شديم ، در حالي كه هيچ كس نمي دانست ما چه كساني هستيم يا اين كه كجا مي شود ما را پيدا كرد. اين به خاطر اين بود كه ما هرگز قابليت اجراي كنسرت را نداشتيم – فقط من و ايمي بوديم – و نمي تونستيم به نوازنده ديگه اي پول بديم "
 

Fallen در لس آنجلس توسط ديو فورتمن ( BOYSETSFIRE ، Superjoint Ritual ) تهيه شد. آلبوم به طور موفقيت آميزي تعادل غير قابل تصوري بين زيبايي ملايم و سنگيني و سختي اساسي خود ايجاد مي كند. آهنگي كه كيفيت آلبوم را نشان ميدهد اولين تك آهنگ ( سينگل ) Bring Me To Life است كه يك پيانو ملايم دارد و سخت روي آن و ريف هايش كار شده است و يك آهنگ طوفاني است. در حالي كه با صداي يك خواننده مهمان يعني پل مك –كوي از گروه 12 Stones درخشان تر شده ، آهنگ به طور قابل توجهي در فيلم Daredevil قرارگرفت و به عنوان يكي از آهنگ هاي آن فيلم عرضه شد.
 

مودي مي گويد "Bring Me To Life درباره پيدا كردن چيزي يا شخصي است كه احساسي را در درون آن ها بيدار مي كند كه قبلا هرگز نداشته اند " او ادامه مي دهد " تو مي فهمي دنيايي هست كه از حباب امنيت تو بزرگتره " آهنگ هاي مهم ديگري هم هستند مانند سرود پر قدرت و درخشان Tourniquet و آهنگ عجيب Haunted . با ضرب هاي كوبان و ملودي هاي نا متعادلش . ( كه با كر زيبا و به موقع لي ارتقا يافته است ) بعد از آن مودي اين را مشخص مي كند " اين آهنگي است كه " ما " را نشان مي دهد. و به بهترين شكل نشان مي دهد كه ما سعي داريم چگونه باشيم "
 

در زمينه شعر ، اونسنس وجوه تاريك و چالش گري از عشق ، بي انگيزگي و نااميدي مطلق را نشان مي دهد. اما گروه اصرار دارد كه پيام اصلي اش يك پيام مثبت است " هدف كل اين آلبوم و گروه اين است كه به مردم اين را بفهماند كه آن ها در مواجهه با احساسات بد ، درد و رنج يا هر چيز ديگري كه با آن رو به رو مي شوند تنها نيستند " ايمي مي گويد ، كسي كه بيشتر كلمات را مي نويسد. " اين زندگي است و اين انسان است. آن ها تنها نيستند ، و ما هم مثل آن ها با اين رو به رو هستيم "
 

اجراي زنده ، اونسنس در قالب يك گروه 4 نفره به همراه جان لي كامپت ( گيتار ) و راكي گري ( درام ) كه اعضاي گروه را تكميل مي كنند عمل مي كند. " وقتي گروه 4 نفره باشد ، ما مي توانيم هارموني هاي پيچيده و همكاري سازها در آهنگ هاي خاطره انگيز Fallen را به اجرا در آوريم " مودي تاكيد مي كند " ما در مورد كاري كه مي كنيم بسيار جدي هستيم. الان خيلي آهنگ هاي از پيش آماده شده نوجوانانه در موسيقي هستش. ما اين گونه نيستيم. ما سعي نداريم كا با فروش يك فرشته پول در بياوريم ، ما اين جا هستيم و داريم از صميم قلب شعر مي نويسيم " 


اونسنس تاكنون حدود 18 ميليون آلبوم در سطح جهان فروخته است. در پي اولين كار رسمي آن ها Fallen ، اونسنس رشد سريع خود را با CD خود با نام The Open Door ادامه مي دهد ، آلبومي كه در 3 اكتبر منتشر شد. اين آلبوم از گروهي كه دو بار برنده جايزه گرمي ( Grammy ) شده است با ملودي هاي زيبا ، اشعار بسيار قوي ، پيانونوازي تاثيرگذار و خوانندگي حيرت آور ايمي لي تكميل شده ، در حالي كه با گيتار قابل توجه و در همان حال پيچيده تري بالسامو همراهي مي شود ، به خوبي يك تركيب ماورايي و بي حد و مرز از هارد-راك و احساسات كلاسيك گروه را شكل مي دهد. همچنين نقش اعضاي ديگر گروه جان لي كامپت ( گيتار ) و راكي گري ( درام ) هم كاملا مشخص و تاثيرگذار است.
 

ساختن اين آلبوم واقعا جدي و تحت فشار بود. لي توضيح مي دهد " اكتبر گذشته تري دچار يك سكته شد و هنوز هم به سلامت كامل نرسيده ، ما يك مدير جديد گرفتيم (Andy Lurie ) ، و من درگير يك جدايي سخت بوده ام. اما همه چيزهايي كه ما با هم از سر گذرانديم به رشد اين آلبوم كمك كرده است " با Fallen ، گروه در حالي كه هويت خود را مي شناساند چيزهاي زيادي براي اثبات داشت . اين دفعه با استفاده از تري بالسامو به عنوان نويسنده كمكي و همراه ، ما تمام وقتمون رو صرف آماده كردن اين آلبوم كرديم و اين آزادي رو داشتيم كه دامنه وسيعتري از احساسات رو بيان كنيم – نه فقط درد و غم ، بلكه خشم و بله حتي شادي
 

در حالي كه در اواخر سال قبل نوشتنش به اتمام رسيده بود ،The Open Door در Record Plant در شهر لس آنجلس ضبط شد و درمارس 2006 در استوديو Ocean Way ميكس شد. با بازگشت شادي بخش تهيه كننده و دوست قديمي ديو فورتمن ( Dave Fortman ) ، عناصر موسيقيايي آلبوم در بيشتر آهنگ ها آغشته به كر و نت نويسي كلاسيك مي شوند ، كه رنگ ماندگاري به آهنگ هايي از كاوش نفس ، آرزو ، شك ، احساس غرور و در آخر كنترل اوضاع مي دهند. آلبوم با Sweet Sacrifice شروع مي شود كه يك آهنگ در مورد آرامش بعد از جدايي از يك رابطه است و با يك مقدمه كه انگار متعلق به اين جهان نيست شروع مي شود و به سمت يك ترش (Thrash ) سنگين و گيتارنوازي هارد-راك و خوانندگي راك در سطح بسيار بالا مي رود. اولين تك آهنگ آن آهنگ تقريبا ملايم Call Me When You're Sober است كه زمينه " دوري كردن از كار بي نتيجه " را در آلبوم تقويت مي كند. 


ديگر آهنگ هاي قابل توجه در آلبوم The Open Door شامل " Lithium " ، كه حس كردن را بالاتر از بي حس بودن قرار ميدهد ،" All That I'm Living For " ، نگاه ارزشمند لي به زندگي به عنوان عضوي از يك گروه ، " Weight Of The World " جواب او به انتظارات هواداران جوان تر و " Good Enough " تمام كننده آلبوم كه مخلوطي از كر و سازهاي ملايم است وبه خاطر اين كه در حقيقت اولين آهنگ ( تقريبا ) شاد گروه است تحسين برانگيز مي باشد ( لي مي گويد " اين واقعا احساس خوبي دارد كه آلبوم را اين گونه تمام كني" )
 

در حالي كه گروه به مدت يك سال و نيم بعد از Fallen در تور بود و بعد از منتشر شدن Fallen فقط يك ماه استراحت داشت ، اونسنس اين بار اميد دارد كه اين بار هم به سفر برود در حالي كه توجه خود به بازارهاي مهم فروش خود در جهان را هم از دست ندهد. تور آمريكا درست بعد از 3 اكتبر تاريخ انتشار The Open Door شروع مي شود و به هواداران متعصب نمايي از آلبوم را در تعدادي اجراي صميمي تر در مكان هاي كوچك تر هديه مي دهد قبل از اين كه گروه به سراغ اجراهاي جدي تر در مكان هاي بزرگتر برود.
 

در حالي كه گروه در اصل از ليتل راك ، آركانزاس برخاسته است ، صداي تكامل يافته گروه تقريبا – يك پيوند رمزآلود بين راك ، گاث و كلاسيك – با يك دوگانگي پيچيده شكل گرفت. لي كسي كه 9 سال در حال يادگيري پيانو كلاسيك بود توضيح مي دهد " وقتي من در دبيرستان بودم به گروه هاي هوي و هم چنين موسيقي تاريك كلاسيك گوش مي كردم . به نوعي هر دو ، سبكي پيچيده و درهم از موسيقي هستند كه خيلي دراماتيك هستند ، و من هم به طور طبيعي به سمت آن ها كشيده شده ام " اونسنس به تنهايي دو EP و يك آلبوم كامل منتشر كرد ( كاري كه كمياب و همچنين بسيار دوست داشتني است – Origin ) قبل از اين كه جايگاه خود را در Wind-Up Records پيدا كند. Fallen ، اولين آلبوم رسمي آن ها در حالي در April 2003 منتشر شد كه هم رضايت منتقدان و هم فروش موفقيت آميز را به همراه داشت. آهنگ هاي جذابي كه بين 10 سينگل برتر جهان بودند " Bring Me To Life " و " My Immortal " كمك كردند گروه در سطح بالاتري قرار بگيرد و 2 جايزه گرمي را در پي داشتند. ( براي بهترين هنرمند جديد و بهترين كار هارد-راك براي آهنگ " Bring Me To Life " ) در حالي كه گروه را به سمت فروش تقريبا 14 ميليوني در سراسر جهان برد ، Fallen ، بيش از 100 هفته در جدول 200 آلبوم برتر بيلبورد بود ، در بيش از 35 كشور به طور رسمي gold و platinum شد ، و در سراسر جهان بليط كنسرت هاي گروه به طور كامل به فروش رفت. Anywhere But Home يك DVD منتشر شده از كنسرت 2004 آن ها تا به حال بيش از يك ميليون نسخه فروخته است.
 

درامي كه در ريشه موسيقي Evanescence وجود دارد – نوعي سفر طولاني در صدا كه مي تواند يك ارتباط بين پيانو نوازي تفكربرانگيز و گيتارنوازي كوباننده برقرار كند – به وسيله كساني كه در هر جايي از جهان به آن گوش مي دهند ماندگار و فراموش نشدني شده است. هسته خشن گروه نياز خود را در خوانندگي با احساس لي و اشعاري كه پيوندي بين كساني كه به دنبال هويت يا درگير احساساتي مانند هوس ، اميد ، عشق و كمبود هستند برقرار مي كند ، پيدا مي كند. ، The Open Door يك تغيير منطقي ( اما قطعا غيرقابل پيش بيني ) در جزئيات افسانه اي گروه است كه از جهات مختلف تازه شروع كرده است تا نام خود را بر دنياي موسيقي حك كند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 7
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 14
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 16
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 48
  • بازدید ماه : 39
  • بازدید سال : 847
  • بازدید کلی : 11,066